ONS VERHAAL

Dennis en Robin zijn Galileo Academy in 2018 gestart vanuit de gedachte om een bijdrage te leveren om het tekort aan ICT personeel op een betaalbare manier op te lossen. “We hadden in dezelfde vijver kunnen gaan vissen waarin iedereen al aan het vissen was om aan ICT-ers te komen, maar we wilden die vijver wat groter maken”: We leiden onze collega’s dan ook gewoon op tot uitstekende ontwikkelaars, designers en social media managers.

Via het WSPR zijn we aan onze eerste collega, Marvin, gekomen. Marvin had een Wajong uitkering en kon vanwege zijn stoornis in het autistisch spectrum niet aan een reguliere baan komen. Hij had thuis een half serverpark staan op zolder, wist heel veel van netwerken af en gamede heel veel in zijn vrije tijd: naar onze mening voldoende affiniteit met IT! Marvin toonde in het gesprek bovendien aan gemotiveerd te zijn om te werken in de IT.

Inmiddels is Marvin ruim een jaar in dienst en zijn er 6 collega’s bijgekomen. Hiervan hebben er een aantal ook een autisme stoornis, en anderen bijvoorbeeld borderline, problemen met het korte termijn geheugen of chronisch depressieve klachten. Allemaal stonden ze aan de kant en mochten ze niet meedoen in de maatschappij, terwijl ze echt wel iets kunnen.

Het is ongelofelijk wat een veilige omgeving, aandacht, rust, facilitering van opleiding, begeleiding en plezier in werk kan doen met mensen! We zien ze groeien, vertrouwen tanken, zich ontwikkelen in nieuwe vakgebieden en met name lol hebben in hun werk.

Begonnen vanuit bedrijfseconomische noodzaak, hebben we ons nu als missie gesteld om zoveel mogelijk mensen weg te halen van de zijkant van de maatschappij, ze te activeren en op een normale manier mee te laten doen in de samenleving. Dit doen we door ze op te leiden en gewoon leuk en nuttig werk op niveau te laten doen. Dat doen we op zowel in individuele leer-werktrajecten alsook in de vorm van groepstrajecten.

ONS VERHAAL

Dennis en Robin zijn Galileo Academy in 2018 gestart vanuit de gedachte om een bijdrage te leveren om het tekort aan ICT personeel op een betaalbare manier op te lossen. “We hadden in dezelfde vijver kunnen gaan vissen waarin iedereen al aan het vissen was om aan ICT-ers te komen, maar we wilden die vijver wat groter maken”: We leiden onze collega’s dan ook gewoon op tot uitstekende ontwikkelaars, designers en social media managers.
Via het WSPR zijn we aan onze eerste collega, Marvin, gekomen. Marvin had een Wajong uitkering en kon vanwege zijn stoornis in het autistisch spectrum niet aan een reguliere baan komen. Hij had thuis een half serverpark staan op zolder, wist heel veel van netwerken af en gamede heel veel in zijn vrije tijd: naar onze mening voldoende affiniteit met IT! Marvin toonde in het gesprek bovendien aan gemotiveerd te zijn om te werken in de IT.
Inmiddels is Marvin ruim een jaar in dienst en zijn er 6 collega’s bijgekomen. Hiervan hebben er een aantal ook een autisme stoornis, en anderen bijvoorbeeld borderline, problemen met het korte termijn geheugen of chronisch depressieve klachten. Allemaal stonden ze aan de kant en mochten ze niet meedoen in de maatschappij, terwijl ze echt wel iets kunnen.
Het is ongelofelijk wat een veilige omgeving, aandacht, rust, facilitering van opleiding, begeleiding en plezier in werk kan doen met mensen! We zien ze groeien, vertrouwen tanken, zich ontwikkelen in nieuwe vakgebieden en met name lol hebben in hun werk.
Begonnen vanuit bedrijfseconomische noodzaak, hebben we ons nu als missie gesteld om zoveel mogelijk mensen weg te halen van de zijkant van de maatschappij, ze te activeren en op een normale manier mee te laten doen in de samenleving. Dit doen we door ze op te leiden en gewoon leuk en nuttig werk op niveau te laten doen. Dat doen we op zowel in individuele leer-werktrajecten alsook in de vorm van groepstrajecten.

MVO

Galileo Academy geeft invulling aan haar maatschappelijke verantwoordelijkheid door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden en een vaste contract aan te bieden.

Alle medewerkers van Galileo Academy zijn begonnen met een afstand tot de arbeidsmarkt en zijn hard op weg om die achterstand in te lopen. In tegenstelling tot andere sociale bedrijven, die bijvoorbeeld alleen mensen met een stoornis in het autistisch spectrum aannemen, stelt Galileo Academy zich open voor iedereen met een beperking. De enige voorwaarde is dat de medewerker intrinsiek gemotiveerd is om te werken en affiniteit heeft met digitalisering.

Galileo Academy heeft het certificaat voor de hoogste trede van de Prestatieladder Sociaal Ondernemen (PSO) behaald sinds 1 januari 2020.

MVO

Galileo Academy geeft invulling aan haar maatschappelijke verantwoordelijkheid door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden en een vaste contract aan te bieden.

Alle medewerkers van Galileo Academy zijn begonnen met een afstand tot de arbeidsmarkt en zijn hard op weg om die achterstand in te lopen. In tegenstelling tot andere sociale bedrijven, die bijvoorbeeld alleen mensen met een stoornis in het autistisch spectrum aannemen, stelt Galileo Academy zich open voor iedereen met een beperking. De enige voorwaarde is dat de medewerker intrinsiek gemotiveerd is om te werken en affiniteit heeft met digitalisering.

Galileo Academy heeft het certificaat voor de hoogste trede van de Prestatieladder Sociaal Ondernemen (PSO) behaald sinds 1 januari 2020.

G.O.E.D.

Onze collega’s hebben het uitstekend naar hun zin binnen ons bedrijf. Galileo Academy biedt haar mensen een veilige en prettige (werk)omgeving waarin ze zowel persoonlijke alsook vakinhoudelijke ontwikkeling en groei kunnen realiseren. Daarbij wordt er rekening gehouden met ieders ambities, mogelijkheden en onmogelijkheden.

Daarnaast hanteert Galileo Academy de bedrijfscultuur GOED (Gelijkwaardig, Open, Eerlijk en Duidelijk).

G.O.E.D.

Onze collega’s hebben het uitstekend naar hun zin binnen ons bedrijf. Galileo Academy biedt haar mensen een veilige en prettige (werk)omgeving waarin ze zowel persoonlijke alsook vakinhoudelijke ontwikkeling en groei kunnen realiseren. Daarbij wordt er rekening gehouden met ieders ambities, mogelijkheden en onmogelijkheden.

Daarnaast hanteert Galileo Academy de bedrijfscultuur GOED (Gelijkwaardig, Open, Eerlijk en Duidelijk).

CONTINUE ONTWIKKELING

Ons werk en de wereld waarin we werken verandert snel dus is “permanente educatie” bij ons een vanzelfsprekende zaak. Onze medewerkers zijn geselecteerd op hun innerlijke drive zichzelf verder te willen ontwikkelen, gefaciliteerd door Galileo Academy.
Galileo Academy biedt maatwerk in de professionele ontwikkeling van haar medewerkers. De Human Factor is de bepalende factor in het succes van Galileo Academy.

Galileo Academy ziet de competenties van haar medewerkers niet alleen als de kern van het bedrijf maar ook de invulling van haar commerciële propositie: er bestaat dus ook een 1 op 1 verbinding tussen de de competenties van onze medewerkers en de producten en diensten die Galileo Academy aanbiedt.

CONTINUE ONTWIKKELING

Ons werk en de wereld waarin we werken verandert snel dus is “permanente educatie” bij ons een vanzelfsprekende zaak. Onze medewerkers zijn geselecteerd op hun innerlijke drive zichzelf verder te willen ontwikkelen, gefaciliteerd door Galileo Academy.
Galileo Academy biedt maatwerk in de professionele ontwikkeling van haar medewerkers. De Human Factor is de bepalende factor in het succes van Galileo Academy.

Galileo Academy ziet de competenties van haar medewerkers niet alleen als de kern van het bedrijf maar ook de invulling van haar commerciële propositie: er bestaat dus ook een 1 op 1 verbinding tussen de de competenties van onze medewerkers en de producten en diensten die Galileo Academy aanbiedt.

WE MAKE IT WORK TRAJECT

Galileo Academy biedt ook reïntegratie- en leer/werktrajecten aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit doen we zowel op individuele basis als aan groepen. Hiervoor is het noodzakelijk dat de kandidaat is ingeschreven in het doelgroepregister. In samenwerking met het UWV, WSP of het Werkplein van gemeentes worden kandidaten geselecteerd die opgeleid willen worden tot ICT-ontwikkelaar, designer en/of social media manager.  Kandidaten hebben vaak geen ICT-achtergrond, maar enige affiniteit en de juiste attitude om te willen leren en werkervaring te willen opdoen is met name van belang. 

Er is ook een mogelijkheid dat bedrijven met een behoefte aan ICT personeel nauw met Galileo Academy samenwerken om zeker te stellen dat kandidaten na afronding van het traject voldoen aan de criteria om in vaste dienst te treden bij die bedrijven. Het We Make IT Work traject kent de volgende pijlers:

  • Opleiding

Elke kandidaat leert verschillende programmeertalen, zoals:

HTML, CSS, JavaScript, PHP, DART en leert -afhankelijk van het profiel- verschillende vaardigheden en te werken met verschillende (ontwikkel)tools,  zoals Visual Studio, WordPress, OctoberCMS, Google Analytics en SEO. Een groot deel van het curriculum bieden we aan via E-learning modules, zodat de kandidaat in eigen tempo, intensiteit en eventueel omgeving kan leren. Praktische toepassing wordt geoefend door tussentijds praktische oefeningen en projecten uit te voeren. Elk onderdeel wordt afgesloten met een certificaat.  

  • Begeleiding

Tijdens de opleiding is begeleiding, eventueel op afstand, beschikbaar door ervaren professionals. Daarnaast heeft Galileo Academy opgeleide medewerkers in dienst die interne jobcoaching kunnen geven aan de kandidaten. Jobcoaching draait om het op individuele basis ondersteuning leveren op het werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

  • Werkervaring

Zo veel als mogelijk worden kandidaten ingezet in commerciële opdrachten van klanten. Het gaat er hierbij om het geleerde toe te passen in echte opdrachten vanuit klanten. Het kan hierbij gaan om bijvoorbeeld het ontwerpen van een nieuwe website, het ontwikkelen van een nieuwe website, of aanpassen van een bestaande website, het ontwikkelen of beheren van een mobiele app. 

  • Sociale en werknemersvaardigheden

Uniek aan onze aanpak is bovendien, dat leren en werkervaring opdoen plaatsvindt in onze eigen bedrijfsomgeving.De kandidaten leren hierdoor werken in een bedrijf, samenwerken in teams, projectmatig werken, presenteren en rapporteren, kortom sociale en werknemersvaardigheden die ze helpen om zich in elke organisatie staande te houden.

WE MAKE IT WORK TRAJECT

Galileo Academy biedt ook reïntegratie- en leer/werktrajecten aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit doen we zowel op individuele basis als aan groepen. Hiervoor is het noodzakelijk dat de kandidaat is ingeschreven in het doelgroepregister. In samenwerking met het UWV, WSP of het Werkplein van gemeentes worden kandidaten geselecteerd die opgeleid willen worden tot ICT-ontwikkelaar, designer en/of social media manager.  Kandidaten hebben vaak geen ICT-achtergrond, maar enige affiniteit en de juiste attitude om te willen leren en werkervaring te willen opdoen is met name van belang. 

Er is ook een mogelijkheid dat bedrijven met een behoefte aan ICT personeel nauw met Galileo Academy samenwerken om zeker te stellen dat kandidaten na afronding van het traject voldoen aan de criteria om in vaste dienst te treden bij die bedrijven. Het We Make IT Work traject kent de volgende pijlers:

Opleiding

Elke kandidaat leert verschillende programmeertalen, zoals:

HTML, CSS, JavaScript, PHP, DART en leert -afhankelijk van het profiel- verschillende vaardigheden en te werken met verschillende (ontwikkel)tools,  zoals Visual Studio, WordPress, OctoberCMS, Google Analytics en SEO. Een groot deel van het curriculum bieden we aan via E-learning modules, zodat de kandidaat in eigen tempo, intensiteit en eventueel omgeving kan leren. Praktische toepassing wordt geoefend door tussentijds praktische oefeningen en projecten uit te voeren. Elk onderdeel wordt afgesloten met een certificaat.

Begeleiding

Tijdens de opleiding is begeleiding, eventueel op afstand, beschikbaar door ervaren professionals. Daarnaast heeft Galileo Academy opgeleide medewerkers in dienst die interne jobcoaching kunnen geven aan de kandidaten. Jobcoaching draait om het op individuele basis ondersteuning leveren op het werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Werkervaring

Zo veel als mogelijk worden kandidaten ingezet in commerciële opdrachten van klanten. Het gaat er hierbij om het geleerde toe te passen in echte opdrachten vanuit klanten. Het kan hierbij gaan om bijvoorbeeld het ontwerpen van een nieuwe website, het ontwikkelen van een nieuwe website, of aanpassen van een bestaande website, het ontwikkelen of beheren van een mobiele app.

Sociale en werknemersvaardigheden

Uniek aan onze aanpak is bovendien, dat leren en werkervaring opdoen plaatsvindt in onze eigen bedrijfsomgeving.De kandidaten leren hierdoor werken in een bedrijf, samenwerken in teams, projectmatig werken, presenteren en rapporteren, kortom sociale en werknemersvaardigheden die ze helpen om zich in elke organisatie staande te houden.

Heeft u interesse in WE MAKE IT WORK?

Heeft u interesse in
WE MAKE IT WORK?